Mohelnice 2010

Také letošní rok někteří členové našeho klubu vydali na sraz do (od Prahy) 220 km vzdálené Zvole u Mohelnice. Za parného pátečního dne jsme jako každoročně měli sraz u benzínky za Říčany. Sešly se zde BMW R-12 side (po výměně klikovky a setrvačníku zničených cestou z Králova Dvora) a zcela nově zrenovovaný VW 166 z našeho klubu, 2 x BMW R-75 z BMW klubu Praha, osmi válcový náklaďáček Steyer z klubu Stendal, a jako doprovod s námi jel BMW R1100 s navigací. Díky navigaci jsme se úplně vyhnuli silnicím 1 třídy, a po krátkých zastávkách na zmrzlinu a koupání jsme okolo 19 hod. dorazili do tábora. Zde už byl další náš člen s KdF 82.

V sobotu byla projížďka terénem. Jelikož bylo horké a suché počasí, byla jízda v koloně celkem utrpení, protože již za druhým vozidlem se zvedala téměř neprůhledná stěna jemného prachu, který zalezl všude. Proto byla v polovině vyjížďky zastávka na koupání (a vypláchnutí zarudlých očí) u zatopené pískovny. Po koupání se ještě jelo terénem k soukromému rybníku, ve kterém bylo dohodnuto plavání VW 166, kterých se zde letos sešlo cca 14. Náš nový VW 166 se osvědčil, voda do něj zatékala nepatrně, vše fungovalo bez poruch a dokonce najel 280 km po silnici, 50 km terénem a hodinu plavání pouze na necelou jednu nádrž (25 l). Také děvčata byla okouzlena tímto strojem, a každou chvíli se v něm vezla nějaká jiná. (Jednu vezl až do Prahy.)

Po tomto výletu byla v podvečer ještě krátká projížďka, s těžkou pásovou technikou v čele, po okolí tábora. Někteří z nás však byli tak vyčerpaní a vyprášení, že jsme radši jeli na koupaliště.

Nedělní závod probíhal také za parného dne, kdy v některých úsecích všem skřípal písek v zubech. Také letos jsme závod pojali jako projížďku v koloně (cca 10 sidecarů, VW 166 a Sreyer), kterou vedla jedna posádka s itinerářem. Jeden ze sidecarů (Zündapp KS 750) zde byl na první jízdě a měl občas problémy, a několikrát se v lese opravovalo. I některé další stroje měly problémy z velkého horka. Časté zastávky nevydržely 2 posádky na BMW R-75 a vyrazily před ostatními do cíle. Zbytek kolony vzhledem k velkému horku vynechal posledních cca 5 km závodu, a ukončil závod na koupališti.

Na zpáteční cestu v pondělí jsme vyrazili již v podstatně menším počtu 3 x sidecar a 2 x VW 166. Náš nový VW 166 měl však cestou 2 poruchy. Po cca 10 km došel benzín v levé nádrži. Tato závada byla celkem rychle odstraněna přepnutím na pravou nádrž. Druhá závada po dalších 10 km byla vážnější, došel benzín i v pravé nádrži. Naštěstí měli kamarádi od Děčína plný kanystr a i tato závada byla brzy odstraněna. Kolona se postupně rozpadala, a do Prahy jsme dorazili jen ve dvou, již bez dalších závad. Zpestřením byl jen průjezd cca 5 km přívalovým deštěm, jinak bylo počasí motocyklové.

Sice jsem si po této akci připadal jak po práci v kamenolomu (nemám poháněný sidecar, a v terénu je to dřina), ale již se těším na příští ročník, kdy bude malé jubilejno – 25 let konání.

Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice
Mohelnice