KdF 166 Schwimmwagen

VW typ 166 Schwimmwagen nebo-li KdF 166 Schwimmwagen je vojenské obojživelné vozidlo mechanicky založené na modelu Kübelwagen. Předchůdcem typu 166 byl typ 128. Ten stál na dlouhém podvozku s rozvorem 2400 mm, novejší typ 166 už na kratším podvozku s rozvorem 2000 mm. "Vodník", jak je toto vozidlo nazýváno, měl pohon všech čtyř kol a čtyřmístnou karoserii. Motor byl umístěn vzadu vč. lodního šroubu pro plavbu ve vodě. Obojživelné vozidlo typ 166 se začalo vyrábět v roce 1942. Celková produkce KdF 166 byla cca 14300 ks. Cena "vodníka" byla 4200 RM. Vůz byl pro své jízdní vlastnosti, hlavně v terénu, velmi oblíbený a používaly ho všechny německé složky během druhoválečných let.
Erwin Komenda, tvůrce návrhu, má myšlenku „plovoucího auta“ v Německu patentovánu.

Více informací se dozvíte v záložce technická data a galerie.

Země původu: 
Německo
Rok výroby: 
1942
Vyráběno v letech: 
1942-1944
Celková produkce: 
14 300 ks
Motor: 
čtyřválcový motor s protilehlými válci a obsahem 1130 ccm
Chlazení: 
vzduchem
Výkon: 
25 PS
Karburátor: 
dvouplovákový, Solex
Pohon: 
Kardan
Převodovka: 
4 – rychlostní + 1 rychlost do terénu
Řazení: 
ruční
El. soustava: 
Šestivoltová
Rám: 
páteřový
Odpružení: 
torzními tyčemi
Rozměry: 
d = 3825 mm, š = 1480 mm, v = 1615 mm
Rozvor: 
2 000 mm
Hmotnost: 
910 kg
Brzdy: 
mechanické
Max. rychlost: 
80 km/h
Pneumatiky: 
3,00D x 16 palců (5,25 x 16 palců)
Objem palivové nádrže: 
50 l
Spotřeba paliva: 
8,5 l/100 km
Počet míst: 
4
Počet poh. kol: 
4

Komentáře

Obrázek uživatele george

Po několika letech bojů s úřady se podařilo Týra registrovat jako malé plavidlo, byl zapsán do registru plavidel a bylo mu přiděleno plavební číslo.