BSA M20

BSA M20 byl britský protějšek BMW R12. Motocykl byl mezi vojáky velmi oblíbený a pravděpodobně i z toho důvodu se stroj udržel ve výrobě s menšími úpravami až do 50. let
Těžké setrvačníky na klice propůjčují motorku velký kroutící moment, který je za jízdy v kopcovitém terénu velmi znát a o hodně zlepšuje jízdní vlastnosti motocyklu v porovnání s jinými 500ccm SV stoji.
Charakteristický je rovněž zvuk motoru, který je shodný s většinou britských strojů té doby, je zapříčiněn otevřeným sáním karburátoru bez vzduchového filtru.
Celá konstrukce je maximálně jednoduchá a účelná. Motocykl sice moc krásy nepobral, ale o to více je spolehlivý a maximálně jednoduchý na opravy.
Tento konkrétní stroj je zrenovován do podoby z konce roku 1944 v markingu CSOB, oddílu těžkých dílen tankové brigády - vojín Křístka

Země původu: 
Velká Británie
Rok výroby: 
1938
Vyráběno v letech: 
1937 - 1956
Celková produkce: 
126 000 ks
Motor: 
498 SV
Chlazení: 
vzduchem
Výkon: 
13 PS
Karburátor: 
Amal
Pohon: 
Řetěz
Převodovka: 
4 stupnová
Řazení: 
nožní
El. soustava: 
Šestivoltová
Rám: 
trubkový
Odpružení: 
přední vidlice - paralelogram
Rozměry: 
d = 2150 mm, š = 925 mm, v = 900 mm
Rozvor: 
1 390 mm
Hmotnost: 
195 kg
Brzdy: 
mechanické bubnové
Max. rychlost: 
75 mil/h
Pneumatiky: 
3,5 * 19
Objem palivové nádrže: 
18 l
Spotřeba paliva: 
5,5l/100km
Počet míst: 
2
Počet poh. kol: 
1