BSA M20 byl britský protějšek BMW R12. Motocykl byl mezi vojáky velmi oblíbený a pravděpodobně i z toho důvodu se stroj udržel ve výrobě s menšími úpravami až do 50. let
Těžké setrvačníky na klice propůjčují motorku velký kroutící moment, který je za jízdy v kopcovitém terénu velmi znát a o hodně zlepšuje jízdní vlastnosti motocyklu v porovnání s jinými 500ccm SV stoji.
Charakteristický je rovněž zvuk motoru, který je shodný s většinou britských strojů té doby, je zapříčiněn otevřeným sáním karburátoru bez vzduchového filtru.
Celá konstrukce je maximálně jednoduchá a účelná. Motocykl sice moc krásy nepobral, ale o to více je spolehlivý a maximálně jednoduchý na opravy.
Tento konkrétní stroj je zrenovován do podoby z konce roku 1944 v markingu CSOB, oddílu těžkých dílen tankové brigády - vojín Křístka
