BMW R-75

Motocykl BMW R-75 "Sahara" byl motocyklem těžké třídy německé armády, který byl vyráběn na základě požadavků armády na nový čistě vojenský motocykl. Byl to nástupce motocyklu BMW R-12 resp. BMW R-71, který byl využíván všemi složkami armády na všech frontách během druhé světové války. Osvědčil se jak v extrémních teplých, tak extrémně chladných podmínkách. Sahara se mu přezdívalo proto, protože byl prioritně určen pro DAK. Motocykl měl trubkový rám, teleskopickou přední vidlici, poháněné zadní kolo samotného motocyklu i sajdkáry, uzávěrku diferenciálu, upravené sání umístěné na nádrži, hydraulické brzdy a 16 palcová kola. Byl vyráběn v letech 1940 – 1944 v Mnichově a jeho celková produkce pro německou armádu byla cca 16500 kusů. Za motocykl bylo možné připojit muniční vozík. Koncepčně byl podobný s motocyklem Zundapp KS 750, přezdívaný taktéž "Sahara". K zjednodušení dodávky dílů a výroby měly tyto motocykly několik shodných dílů.

Více informací se dozvíte v záložce technická data a galerie.

Země původu: 
Německo
Rok výroby: 
1943
Vyráběno v letech: 
1941-1944
Celková produkce: 
16 500 ks
Motor: 
vzduchem chlazený čtyřtaktní dvouválec boxer OHV, objem 745 ccm
Chlazení: 
vzduchem
Výkon: 
26 PS při 4000 rpm
Karburátor: 
Graetzin
Pohon: 
Kardan
Převodovka: 
4 rychlosti vpřed (silnice + terén) a zpátečka, redukční převodovka, uzávěrka diferenciálu
Řazení: 
ruční i nožní
El. soustava: 
Šestivoltová
Rám: 
šroubovaný trubkový
Odpružení: 
přední vidlice - teleskop
Rozměry: 
d = 2400 mm, š = 1730 mm, v = 1000 mm
Rozvor: 
1 440 mm
Hmotnost: 
420 kg
Brzdy: 
hydraulické
Max. rychlost: 
95 km/h
Pneumatiky: 
4,5 - 16"
Objem palivové nádrže: 
24 l
Spotřeba paliva: 
6,7-9 l/100 km
Počet míst: 
3
Počet poh. kol: 
2

Komentáře

Obrázek uživatele george

Toto je varianta se vzduchovým filtrem ne na nádrži, ale pod ní, přímo na motoru. Této variantě se říká "Evropa".