Medaile servisu motorových vozidel - tzv "řidičský odznak"
23.října 1942 byl zaveden odznak sloužící k ocenění zvlášť schopných řidičů.
A to ve třech stupních – bronzový, stříbrný a zlatý
Rozhodně nebylo snadné získat tento malý a nenápadný odznak, který se nosil na levém rukávu dole.
Komu mohl být udělen:
- Řidičů Wehrmachtu
- řidičům, kteří nebyli členy Wehrmachu, ale byly podřízeni Wehrmachu, nebo byli využíváni v oblastech patřícím Wehrmachtu
- zahraničním dobrovolníkům pod přísahou, bojujícím ve Wehrmachtu
- cizincům z východních oblastí, včetně osvobozených zajatců, pokud bojovali pod vedením Wehrmachtu
- Pro motospojky 90 dní v akci
- Pro řidiče bojového vozidla po 120 dnech v akci
- Pro strojvedoucí a personál po 150 dnech v akci
- Pro zásobování po 165 dnech v akci
- Pro řidiče ostatních služeb a jednotek po 185 dnech v akci
- Řidiči záchranné služby nemohly až do 24. května 1943 tento odznak získat a po tomto datu byli postaveni na roveň strojvedoucím a tudíž museli být 150 dnů v akci.
Definice dne v akci:
- Jízda pod nepřátelskou palbou
- zvláště úspěšný den co se času a vzdálenosti týče
- cesta za zvláště obtížných podmínek
- cesta za velmi nepříznivého počasí
V případě zavinění nehody byly dny v akci anulovány. Dny v akci se pak začaly znovu počítat až po 6 měsících bezchybné jízdy.
Komentáře
Odznak byl v takovém případě odebírán
Po udělení se již mohlo bourat obden, nebo mohl být odznak odebrán ?